جراحی بینی گوشتی، یعنی اصلاح مشکلات ساختاری و ظاهری بینی هایی که دارای ویژگی هایی خاص هستند و در دسته بینی های گوشتی جای می گیرند. در این مقاله مزایا و معایب جراحی بینی گوشتی و همچنین بهترین جراح بینی گوشتی در تهران را معرفی خواهیم کرد.

ویژگی های بینی گوشتی

ویژگی های بینی گوشتی

مهم ترین راه برای داشتن دید درست نسبت به عمل بینی گوشتی، آگاهی از ویژگی های مختلف این نوع بینی است. مهم ترین خصوصیات بینی های گوشتی عبارتند از:

پوست ضخیم

از اصلی ترین ویژگی هایی که بینی های استخوانی و گوشتی را از یکدیگر متمایز می نماید، می توان به جنس پوست اشاره کرد. بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم و سنگین هستند. این ویژگی می تواند بر روی نتیجه عمل بینی و همچنین روند پیشبرد آن موثر باشد.

اگر می خواهید بدانید که آیا پوست بینی تان ضخیم است یا خیر، باید ببینید که آیا پوست بینی دارای منافذ هست یا خیر و همچنین باید به وجود یا عدم وجود غدد چربی زیرپوست بینی دقت کنید.

پوست بینی ضخیم وزن زیادی بر روی بینی اعمال می کند و همین مورد باعث می شود که بینی های گوشتی حالت افتاده تری نسبت به بینی های استخوانی داشته باشند.

اسکلت ضعیف

اسکلت بینی شامل استخوان ها و بخش غضروفی بینی است. در بینی های گوشتی این بخش ها از استحکام زیادی برخوردار نیستند. این عامل نیز علاوه بر ضخیم و سنگین بودن پوست بینی بر روی بروز حالت افتاده برای نوک بینی موثر هستند.

برای رفع این مشکل و بهبود وضعیت اسکلتی بینی، جراح بینی می تواند اقدامات مختلفی انجام دهد. در بخش های بعدی در رابطه با این اقدامات بیشتر توضیح داده ایم.

پهن بودن بینی

پهنای زیاد بینی یکی از مهم ترین دلایل افراد برای انجام جراحی بینی است. این ویژگی معمولا برای بینی های گوشتی وجود دارد. انجام عمل بینی گوشتی می تواند به بهترین شکل در کاهش عرض و پهنای بینی کمک کننده باشد.

سوراخ های گشاد

سوراخ های بینی های گوشتی معمولا گشادتر از بینی های استخوانی هستند. البته برخی بینی های استخوانی هم دارای این ویژگی هستند. در کل میزان مشاهده این خصوصیت در بینی های گوشتی بیشتر از بینی های استخوانی است.

احتمال افتادگی بینی گوشتی بعد از عمل چقدر است؟

به دلیل وجود ویژگی هایی که در بالا نام برده و توضیح دادیم، بسیاری از افراد سوالات مختلفی درباره این نوع عمل بینی مطرح می کنند. یکی از این سوالات، در رابطه با احتمال برگشت بینی گوشتی بعد از عمل به حالت قبلی است.

در گذشته به این دلیل که جراحان تجربه و ابزار کافی در اختیار نداشتند تا بتوانند به بهترین شکل نقاط ضعف بینی های گوشتی را تقویت کنند، شاهد بازگشت بینی های گوشتی به حالت قبل از عمل بودیم.

اما امروزه با افزایش مهارت و تجربه جراحان و همچنین استفاده از بهترین و پیشرفته ترین روش ها، بینی های گوشتی تا حد مناسبی تقویت می شوند تا از بازگشت ویژگی های آن ها به دوره قبل از عمل جلوگیری شود.

به این منظور از دو روش کلی بهره گرفته می شود؛ نازک کردن پوست بینی و پیوند غضروف به بینی.

پیوند غضروف به بینی های گوشتی چگونه است؟

اگر به خاطر داشته باشید، گفتیم که یکی از مهم ترین ویژگی های بینی های گوشتی، وجود ضعف در بخش اسکلتی است. پیوند غضروف می تواند به بهترین شکل ممکن به رفع این مشکل کمک کند.

این اقدام با استفاده از غضروف گوش یا دنده انجام می شود. البته باید در نظر داشته باشید که برداشت غضروف از این بخش ها هیچ گونه اسکار یا دردی به همراه نخواهد داشت.

پیوند غضروف به بینی موثرترین روش برای جلوگیری از برگشت بینی های گوشتی به حالت قبل است.

انواع عمل بینی گوشتی

برای جراحی بینی گوشتی بر اساس مدل بینی بعد از عمل می توان انواع مختلفی در نظر گرفت. در ادامه مهم ترین انواع جراحی بینی گوشتی شامل عمل بینی گوشتی طبیعی و جراحی بینی گوشتی فانتزی را خواهید شناخت.

جراحی بینی گوشتی فانتزی

خیلی از اشخاص تصور می کنند که به دلیل مشکلات زیادی که برای بینی های گوشتی وجود دارد، نمی توان این نوع بینی را به مدل فانتزی عمل کرد. در حالی که این تفکر درست نیست و در صورتی که جراح بینی خوبی را برای انجام عمل بینی گوشتی خود انتخاب کنید، او می تواند به شما در داشتن بینی فانتزی بعد از جراحی کمک کند.

البته باید توجه داشته باشید که بینی های گوشتی اساسا ضعیف هستند و نباید میزان این ضعف را بیشتر کرد. بنابراین شما باید انتظارات منطقی از عمل بینی گوشتی به مدل فانتزی داشته باشید.

عمل بینی گوشتی طبیعی

عمل بینی گوشتی یعنی اصلاح مشکلات بینی های گوشتی و ایجاد ظاهری طبیعی برای این نوع بینی. در طول عمل بینی طبیعی، اندازه بینی تا حد لازم کوچک می شود، قوس زیادی بر روی آن ایجاد نمی شود و نوک بینی هم زیاد سر بالا نخواهد بود.

خانم ها و آقایانی که می خواهند بینی شان بعد از جراحی دارای ظاهری نچرال و غیر عروسکی باشد و به عبارت دیگر، انجام عمل بینی در آن ها غیر محسوس باقی بماند، می توانند از مزایای این نوع جراحی بینی بهره مند شوند.

هزینه جراحی بینی گوشتی چقدر است؟

هزینه جراحی بینی با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. یکی از این فاکتورها را می توان نوع بینی فرد و مدل دلخواه بینی بعد از عمل در نظر گرفت.

یکی از سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که آیا هزینه جراحی بینی گوشتی بیشتر از جراحی بینی استخوانی است؟

پاسخ این سوال به میزان اقدامات تقویتی ای بستگی دارد که جراح بینی گوشتی برای تقویت بینی و رفع نقاط ضعف انجام می دهد. به عنوان مثال اگر در طول جراحی بینی، پیوند غضروف از گوش یا دنده صورت گیرد، طبیعتا هزینه عمل بینی بالاتر خواهد رفت.

دیگر عواملی که بر روی هزینه عمل بینی گوشتی موثر هستند عبارتند از:

بهترین جراح بینی گوشتی در تهران کیست؟

انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی کار آسانی نیست. همان طور که گفته شد، جراحی بینی گوشتی بسیار حساس تر از عمل بینی استخوانی است. به همین دلیل است که باید در انتخاب بهترین جراح بینی دقت بیشتری صورت گیرد.

مخصوصا در شهر تهران که تعداد جراحان بینی آن زیاد است، شناخت بهترین جراح بینی کار سختی است. برای داشتن بهترین انتخاب در این زمینه باید به موارد مختلفی از جمله میزان تجربه و مهارت جراح بینی توجه داشت. همچنین باید نمونه کارهای جراح را به دقت بررسی کرد و از کیفیت بالای آن ها اطمینان حاصل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *