جراحی بینی استخوانی نوعی از عمل بینی است که برای افراد دارای بینی استخوانی انجام می شود. به دلیل این که ویژگی های بینی از جمله میزان ضخامت پوست بینی در روند جراحی بینی تاثیر زیادی دارد، در همان جلسات اولیه نوع بینی (استخوانی یا گوشتی بودن) از سوی پزشک بررسی و تعیین می شود. در ادامه به بررسی دقیق جراحی بینی استخوانی خواهیم پرداخت.

نمونه کار عمل بینی فانتزی دخترانه

ویژگی های بینی استخوانی

به گفته دکتر مهدخت معنوی، بینی استخوانی دارای ویژگی های زیر است:

پوست نازک

ضخامت کم پوست در بینی های استخوانی مهم ترین تفاوت میان بینی های استخوانی و گوشتی است.

وجود قوز روی پل بینی

در اغلب موارد بینی های استخوانی دارای یک قوز هستند که باعث می شود به بینی های استخوانی در اصطلاح بینی های قوز دار یا عقابی نیز گفته شود.

نازک بودن پره های بینی

پره های بینی های استخوانی بسیار نازک هستند و میزان چربی در این ناحیه بسیار کم تر از بینی های گوشتی است.

افتادگی نوک بینی

معمولاً بینی های استخوانی دارای افتادگی نوک بینی هستند و پل بینی به طور کمانی شکل گرفته است.

اسکلت محکم

اسکلت بینی شامل استخوان ها و غضروف های آن است. بینی های استخوانی دارای اسکلتی محکم و پایدار هستند. به همین دلیل است که میزان برگشت نتیجه عمل بینی استخوانی به حالت قبل بسیار پایین است و برای جلوگیری از این رخداد، نیازی به انجام اقدامات تقویتی شامل پیوند غضروف به بینی نیست.

انحراف تیغه بینی

یکی دیگر از ویژگی هایی که معمولا برای بینی های استخوانی وجود دارد، انحراف تیغه بینی است. کج بودن بینی می تواند باعث ایجاد مشکلات تنفسی و همچنین ظاهری شود. جراح بینی استخوانی با قرار دادن تیغه در جای درست خود این مشکل را از بین برده و به بهبود طاهر و تنفس کمک شایانی می نماید.

هدف از عمل بینی استخوانی

در طی جراحی بینی استخوانی مهم ترین اهدافی که دنبال می شود برداشتن قوز روی بینی، ایجاد قرینگی لازم بین لوله های بینی و نیز بهبود افتادگی نوک بینی است.

به دلیل این که جراحی بینی استخوانی پیچیدگی ها و حساسیت های خاصی دارد بهتر است که از جراحی کمک بگیرید که دارای تجربه در زمینه جراحی بینی استخوانی است و با عنوان بهترین جراح بینی استخوانی شناخته می شود.

مزایای جراحی بینی استخوانی

نتایج مثبتی که بعد از جراحی بینی استخوانی حاصل می شود موارد زیر هستند:

در این ویدیو می توانید نمونه کار قبل و بعد از جراحی بینی استخوانی را ببینید. بینی این خانم جوان به شکل فانتزی عمل شده و تغییرات چشمگیر بینی بعد از عمل مشهود هستند. همچنین در ابتدای فبلم، صحبت های بیمار مبنی بر انتظارات وی از جراحی را می شنوید:

آمادگی قبل از جراحی بینی استخوانی

کارهایی که انجام آن ها پیش از انجام عمل بینی ضروری است موارد زیر هستند:

مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانی

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی، یکی از مهم ترین نکاتی هستند که افراد باید به آن ها توجه کنند. زیرا این اقدامات مراقبتی می تواند در تسریع روند بهبودی نقش مهمی را ایفا کند.

همچنین، در صورت مراقبت از نتبجه جراحی بینی احتمال نیاز به انجام جراحی ترمیم بینی هم تا حد قابل قبولی کاهش خواهد یافت. برخی از این مراقبت ها عبارتند از:

مراقبت های تغذیه ای

از خوردن غذاهای سفت پرهیز کنید زیرا که جویدن آن ها عضلات صورت را تحریک می کند و باعث خونریزی می شود. مصرف آب آناناس و آب کرفس باعث کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی بینی می شود.

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی

به طور طاق باز بخوابید و سعی کنید که صورتتان به سمت سقف باشد. این نحوه خوابیدن مانع از وارد آمدن فشار به نواحی صورت و اطراف بینی می شود. در نتیجه میزان خونریزی کاهش پیدا می کند.

چسب زدن به بینی

چسب زدن به بینی باعث می شود که افراد دیگری که از انجام جراحی بینی ما اطلاعی ندارند آگاه شوند. برای مثال در محیط های شلوغی همچون مترو و یا اتوبوس که ازدحام جمعیت زیاد است، احتمال برخورد با دیگران و وارد آمدن ضربه بسیار است. در این موارد با چسب زدن به بینی به نوعی به دیگران هشدار می دهید که فاصله لازم را با شما حفظ کنند.

اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی

اهمیت نقش جراح در عمل بینی بر هیچ کس پوشیده نیست. به عنوان مثال اگر بینی شما همه پتانسیل های لازم برای گرفتن بهترین نتیجه از رینوپلاستی را داشته باشد ولی جراح بینی خوبی را انتخاب نکرده باشید، کسی نمی تواند کیفیت بینی شما بعد از جراحی را تضمین کند.

پیشنهاد دکتر مهدخت معنوی، جراح بینی در تهران به شما این است که تنها به حرف های دیگران بسنده نکنید و برای انتخاب جراح بینی خود حتما نمونه کارهای پزشکان مختلف را بررسی کنید.

با این که جراحی بینی استخوانی از جراحی بینی گوشتی راحت تر است و عوارض آن در مدت زمان کوتاه تری از بین می روند، اما باید توجه داشته باشید که به هر حال نباید از اهمیت انتخاب جراح غافل شوید.

سخن پایانی

پیشنهاد ما به شما این است که از طریق کانال ارتباطی ما یعنی بخش کامنت ها با ما در ارتباط باشید و در صورت وجود پرسشی در ذهن تان در زمینه جراحی بینی استخوانی آن را با ما در میان بگذارید. علاوه بر این که می توانید تجربه خودتان را در زمینه جراحی بینی استخوانی با دیگران به اشتراک بگذارید.

یک پاسخ

  1. معمولا به بینی هایی که قوز دارند و بیشتر حجم آن را غضروف تشکیل داده است، بینی استخوانی می گویند. اما بینی هایی که از بافت چربی و پوست ضخیم تری تشکیل شدند را بینی گوشتی می گویند. معمولا جراحی بینی های استخوانی راحت تر است و دوران نقاهت کوتاه تری هم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *